مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 219
  • بازدید دیروز : 754
  • بازدید این هفته : 4376
  • بازدید این ماه : 17006
  • بازدید کل : 1580728


telegram

هايمنورافي (Hymenorraphy) هايمنوپلاستي ( Hymenoplasty) يا بازسازي پرده بکارت با عمل جراحي، جرياني است که طي آن بقاياي اين پرده که بر اثر آميزش و يا هر دليل ديگري از بين رفته، به هم دوخته مي شود.

اما بدليل فقدان رگهاي خوني در اين ناحيه اين اتصال موقت بوده و براي نتيجه مطلوب بهتر است تا يک هفته قبل از شب زفاف انجام گيرد. گاهي اوقات نيز که اثري از اين بقايا برجاي نمانده، بخشهايي از دهاته واژن به هم دوخته مي شود تا نقش پرده را بازي کند. اين عمل در ايران و برخي ديگر از کشورهاي عربي غير قانوني است و تنها در صورتي انجام مي گردد که پزشکي قانوني حکم آن را، مثلاً بنا برا اينکه ازاله پرده طي حادثه رانندگي باشد، تاييد کند.

به گزارش مجله پزشکي بريتانيا، با رايج شدن عمل جراحي و بازسازي پرده بکارت آمار قتل هاي ناموسي زنان به خاطر عدم باکره گي شان در مصر طي چند سال اخير به ميزان 80 درصد کاهش يافته است. مطمئناً زنان بسياري براي نجات آبرو و حيثيت خود و پاکدامن جلوه دادن خويش در مقابل شريک آينده شان و همينطور براي فرار از قضاوات نابجا و سزاهاي وحشتناک دست به اين عمل جراحي مي زنند. ظاهراً چنين رايج است، كه غالباً 99.9% مردم به غلط گمان دارندكه انگاري «پرده بكارت» عضو يا سازه واژن زن است. اين در حاليست كه با يك مشاهده ساده اما دقيق بخوبي مي‌توان در‌‌يافت كه پرده بكارت جزو مَلبان ، آلت تناسلی آنهاست و بنابراين اندامی كه كاملاً خارج از اندام واژن قرار گرفته است. اين پرده داراي بافتي گوشتي و نسبتاً كش سان است كه آنهم به شكلي ناقص و الاستيك جلوي «سوراخ واژن» برخي از دختران و زنان را، مثل تار عنكبوت كه دهانه غاري را به ظاهر مسدود ميكند، مي‌پوشاند. در برخي از فرهنگ ها آنرا “گيلاس دختر” نيز ناميده اند، كما‌ اينكه ما و البتّه بسياري از ملل ديگر به آن عنوان «پرده بكارت» داده‌ايـم؛ يك اسم كاملاً بي مسمّاــ البّته.

در مراحل آغاز رشد جنيني، اصلاً واژن طفل سوراخي ندارد. براي، آن لايه از بافتي كه در اين مرحله كاملاً راه واژن را مسدود كرده، تقريباً كمي قبل از تولّد دختر بطور ناقصي تقسيم شده، پيوستگي و يكپارچگي خود را از دست مي‌دهد. اندازه و شكلِ گسست و پارگي پرده بكارت در هر دختري نسبت به ديگري فرق ميكند. دختراني هستند كه حتي در بطن مادر خود، بطوركلي اين بافت را از دست ميدهند، آنهم به اين علت ساده كه «لبان» سكس-ابزار آنها اعمّ از كوچك و بزرگ؛ همچون گلي، كاملاً از همديگر شكفته شده و رشد يافته و البته به نحوي متقارن و زيبا شكافته شده است. گاه در مورد برخي از دختران بدشانس چنان است كه پرده بكارت آنها همچنان پس از تولّد نيز جلوي ورودي واژن آنها را سد كرده است، كه در اين صورت مي‌بايست توسط پزشك مربوطه و والدين دختر چك شده و در صورت لزوم اين مسدوديت را اگر نه به طوركامل، بلكه به شكلي ناقص از ميان بردارند. چرا كه بعدها و در سنّ بلوغ خونروش ماهانه او به علّت همين مسدوديت مختل خواهد شد و باكتريهاي مضّر در خون حيض ممكن است فرد را به شوك مرگ دچار كند.


نظرات

  1. nika گفت:

    سلام.میخواستم بدون ترمیم بکارت تاچند روز نیاز به استراحت داره.

ارسال نظرات