مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 651
  • بازدید دیروز : 447
  • بازدید این هفته : 3364
  • بازدید این ماه : 15859
  • بازدید کل : 1578711


telegram

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: اختلال توانایی جنسی یکی از پنج علت طلاق در کشور ما است که در اکثرا موارد به علت عدم آگاهی زوجین از مراجعه به پزشک خودداری می‌شود.

دکتر محمد رضا نوروزی عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با سینانیوز با بیان اینکه ۲۵ تا ۴۰ درصد مردان و زنان ایرانی از اختلالات توانایی جنسی رنج می‌برند گفت: اختلال توانایی جنسی به عنوان یکی از بیماری‌های شایع جوامع بشری بوده که معمولاً به علت شرم و حیا از دید بیماران پنهان و امکان معالجه و درمان آن فراهم نمی‌گردد.

وی افزود: در حالی که اختلال توانایی جنسی یکی از پنج علت طلاق در کشور ما است، در اکثرا موارد به علت عدم آگاهی زوجین و نیز شرم و حیا از مراجعه به پزشک خودداری می‌نمایند.

دکتر نوروزی با بیان اینکه مسائل جنسی در یک مرد تابع مسائل روحی و روانی است که علل سایکولوژیک می‌تواند از عوامل اختلالات جنسی باشد یادآور شد: شیوع انزال زودرس که بین ۲۵ تا ۴۰ درصد مردان به آن مبتلا هستند می‌تواند به صورت ثانویه با اختلالات روحی روانی همراه گردد که به دنبال آن ناتوانی جنسی کامل عارض می‌گردد.

وی ادامه داد: اختلالات فیزیکی در مردان به عنوان عامل ناتوانی جنسی پدیده‌ای قابل درمان با استفاده از درمان‌های دارویی، جراحی، و یا استفاده از پروتزهای کمکی بوده در حالی که درمان اختلالات جنسی زنان بیشتر به فراهم آوردن شرایط روحی و روانی مناسب برای برقراری یک رابطه جنسی است.

وی با بیان اینکه باید دقت نمود که اختلالات توانایی جنسی باید در مصاحبه مشترک و در حضور زن و شوهر باهم صورت بگیرد گفت: به نظر می‌رسد توانایی همکاران پزشک خصوصا همکاران پزشک عمومی، در تشخیص زودرس این نوع بیماری‌ها و ارجاع به موقع آنان در مواقع ضروری می‌تواند در بهبود شرایط زندگی زوجین نقش مهمی را بازی کند.


ارسال نظرات