مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 364
  • بازدید دیروز : 754
  • بازدید این هفته : 4521
  • بازدید این ماه : 17151
  • بازدید کل : 1580873


telegram

اوايل زندگی، آنقدر به من علاقه داشت كه حتی حاضر نبود، بدون من غذا بخورد، علاقه همسرم به حدی بود كه روز چند بار از محل كارش با من تماس می گرفت. نكات فوق، نمونه ای از جملاتی است كه بارها شنيده می شود. آيا شما هم فكر می كنيد علاقه همسرتان كم شده است؟

يكی از مواردی كه موجب بروز آسيبهای جدی در ارتباط زوجها می شود، اين است كه يكی از آنها، يا حتی هر دو طرف، احساس می كنند. همسرشان به آنها بی توجه شده يا علاقه اش كاهش يافته است.

فردی كه چنين تصوری دارد، احساس بی ارزشی می كند، يا حتی احساس امنيت خود را نسبت به زندگی مشترك از دست می دهد. اين احساس، زمانی نقش تخريبی بيشتری پيدا می كند كه زن يا شوهری كه اين نگرش را دارد، سعی كند رفتار فرد مقابل را با بی توجهی جبران كند .

بسياری از افرادی كه به همسر خود بی توجهی می كنند، دليل رفتاشان را گرفتاريهای روزمره ذكر می كنند، در حالی كه اگر ما بدانيم ايجاد ارتباط رضايت بخش با همسر، موجب می شود در مقابله با مشكلات نيز قدرت بيشتری داشته باشيم، هر گز محبت خود را از او دريغ نخواهيم كرد.

در ادامه، ذكر اين نكته بايسته است كه ابراز علاقه در هر دوره، شكلی متفاوت می يابد . به زبان ديگر، شايد همسر شما هنوز به شما ابراز علاقه می كند، ولی شكل آن با گذشته متفاوت شده است.

مثلاً شايد زمانی كه امكان آن فراهم بود، هر هفته با يكديگر به تئاتر می رفتيد ، ولی شايد امروز دوست دارد با شما بيشتر صحبت كند از سوی ديگر ، يكی از اشتباهات رايج به ويژه در ميان زوجهای جوان اين است كه رفتارهايی را ابتدای ازدواج انجام می دهند كه امكان ادامه آن وجود ندارد ؛ مثلاً وقتی شما و همسرتان با هم در يك ظرف غذا می خوريد و اين را نشانه عشق به يكديگر می دانيد، مطمئن باشيد اين رفتار را در آينده ای نه چندان دور بايد ترك گوييد ، یا اگر چند بار در روز با همسرتان تماس می گيريد، ممكن است در وضعيتی قرار گيريد كه امكان ادامه اين عمل وجود نداشته باشد. در اين حالات، مشكل از آنجا شروع می شود كه زن يا شوهر، ترك اين رفتار را به حساب كم علاقه شدن همسر خود بگذارند.

بنابراين، توصيه می شود حتماً رفتارهايی را انجام دهيد كه امكان ادامه آن وجود داشته باشد . اين وضعيت گاهی درباره خريد هدايا هم صادق است. به صورتی كه افراد معمولا اوايل ازدواج هدايای گران قميتی به همسر خود می دهند، در حالی كه سالهای بعد، امكان خريد چنين هدايايی را از دست می دهند، اين نيز يكی از مواردی است كه موجب می شود برخی همسران احساس كنند علاقه طرف مقابل به آنها كم شده است. اگر می خواهيد لذت بيشتری از زندگی مشترك ببريد، حتماً به نكات زير عمل كنيد:

1. از ابراز علاقه به همسرتان خجالت نكشيد. ابراز علاقه نشانگر ميزان دوست داشتن شماست.

2. نگوييد علاقه ام را با رفتارم نشان می دهم. برای ابراز علاقه بايد از كلمات استفاده كرد.

3. هيچگاه اجازه ندهيد مشكلات زندگی، شما را از همسرتان دور كند.

4. هميشه ابراز علاقه به همسر، بهترين هديه به اوست. اين هديه مجانی را از او دريغ نكنيد.

5. اگر در ابراز علاقه به همسرتان ناتوان هستيد، يا روش آن را نمی دانيد، حتماً به يك مشاوره امور خانواده مراجعه كنيد.


ارسال نظرات