مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 122
  • بازدید دیروز : 202
  • بازدید این هفته : 1929
  • بازدید این ماه : 61114
  • بازدید کل : 1565787


telegram

آموزش افراد جامعه برای تغییر در عادت غذایی و فعالیت فیزیکی اصل اساسی درپیشگیری و درمان چاقی است.

به گزارش ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران با تمرکز بر اصلاح رژیم غذایی و بهبود فعالیت فیزیکی داشتن جلسات منظم که پیگیری ‌شود روش‌های موثری در کاهش نمایه توده بدنی و کاهش عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی و عروقی داشت.

نتایج این مطالعه نشان میدهد مداخله‌ی آموزشی فرد مدار و خانواده مدار تأثیر یکسانی بر کاهش شاخص توده بدنی، رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی دارند و هر دو منجر به بهبود عادت تغذیه و افزایش فعالیت فیزیکی و در نهایت کاهش شاخص توده بدنی می‌شوند.

نتایج مطالعه مؤید این است که بهبود در سبک زندگی و کاهش شاخص توده بدنی در گروه آموزش مداخله خانواده مدار بهتر است.

در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی از مشکلات بزرگ سلامتی و اجتماعی در ایران هستند و بنا به گزارش وزارت بهداشت و درمان شایعترین علت مرگ و میردر کشور هستند.

سازمان جهانی بهداشت سبک زندگی غیر فعال و مصرف رژیم غذایی دارای چربی و کالری زیاد را علت اصلی همه‌گیری چاقی اعلام نموده است.

به همین دلیل راهبرد‌های ارتقای سلامتی شامل اقدامات رفتاری با هدف اصلاح عادات تغذیه‌ای و افزایش فعالیت فیزیکی اصل ضروری در پیشگیری و درمان چاقی محسوب می‌شوند.

بررسی ها نشان می‌دهد، علی رغم شیوع بالای چاقی در جوامع درصد کمی از افراد چاق در جهت کاهش وزن به مشاوره مراجعه می‌کنند.

مراکز بهداشتی و مطب ها به عنوان اماکن اجتماعی می‌توانند جهت دسترسی به افراد در معرض خطر و آموزش به آنها جهت بهبود سبک زندگی و کاهش وزن توسط کارشناسان بهداشتی مورد توجه قرار گیرند.

شایان ذکر است این مطالعه توسط نسرین بهرامی نژاد کارشناس ارشد آموزش پرستاری دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام شده است.


date.pngسه‌شنبه 5 ژوئن 2012 date.pngبدون نظر date.pngبازدید: 4,737
دسته بندی: چاقی و لاغری
برچسب ها:


ارسال نظرات