مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 202
  • بازدید این هفته : 1814
  • بازدید این ماه : 60999
  • بازدید کل : 1565672


telegram

پوست پوست است، چه در صورت یا دست باشد، و چه در اندام های تناسلی. پوست ناحیهٔ تناسلی هم دچار همان آزردگی ها می شود، از واکنش های آلرژیائی گرفته تا پوست رفتگی و جوش چرکی.
اما وظایف دستگاه تناسلی شرایطی برای آن پیش می آورد که با حالات قسمت های دیگر پوست بدن تفاوت دارد. و چون بافت آن بسیار حساس و پر از انتهاهای عصبی است، بثورات کوچکی که ممکن است در جاهای دیگر نادیده گرفته شوند در ناحیهٔ تناسلی آزارنده خواهند شد.
مثلاً مجرای فولیکو ل های موی ناحیهٔ تناسلی درست مثل فولیکول های موی صورت بسته شده و ایجاد جوش چرکی می کند. زگیل های تناسلی از طریق نزدیکی منتقل می شوند، اما ناشی از همان ویروسی هستند که زگیل های دست را به وجود می آورند. صابون و مواد بهداشتی هم گاهی باعث حساسیت در ناحیه تناسلی می شوند، درست مانند آلرژی دست و صورت.
درمان تحریک ناحیه تناسلی
چه باید کرد؟ آیا جوش اندام تناسلی را هم مانند جوش صورت بچلانیم؟ از همان مواد ضد زگیل دست برای درمان زگیل تناسلی استفاده کنیم؟ یا چه چیز کورک های آن را از بین می برد؟
زگیل را دست کم نگیرید. ابتلا به زگیل تناسلی چه به صورت تک یا خوشه ای با یک تماس جنسی صورت می گیرد. زگیل معمولاً بدون درد ممکن است برجسته یا صاف، به رنگ پوست، سفید یا خاکستری و بزرگ یا کوچک باشد. کافی است یکی از ۶۰ نوع ویروس زگیل را دریافت کنید، تمام عمر در بدن می ماند و هر آن ممکن است زگیل ظاهر شود.
خوددرمانی نکنید. زگیل تناسلی را نمی توانید با داروهای زگیل دست برطرف کنید. این داروها پوست را بیشتر تحریک می کنند. زگیل باید پیش از گسترش آن توسط پزشک درمان شود. پزشک معمولاً داروئی موضعی برای درمان زگیل تناسلی تجویز می کند، گرچه برخی پزشکان به روش جراحی آن را بر می دارند.
زگیل زنان را جدی تر بگیرید. زگیل تناسلی مردان جز خطر انتقال به دیگران ناراحتی دیگری ایجاد نمی کنند، اما در زنان خطر ایجاد سرطان گردن زهدان را همراه خود دارد. تشخیص آن نیز مشکل تر است چون زنان خود متوجه وجود آن نمی شوند. به همین دلیل باید معاینهٔ سالانه شوند.
کورک جوش ساده ای نیست. کورک دستگاه تناسلی را نباید فشار داد یا دستکاری کرد.
پمادهای معمولی مصرف نکنید. هیچ وقت برای درمان کورک تناسلی از فرآورده های پراکسیدبنزویل استفاده نکنید. این ماده ممکن است پوست را تحریک کند.
درمان را به عهدهٔ پزشک بگذارید. پزشک معمولاً آنتی بیوتیک مناسب برای کورک تناسلی تجویز می کند. شاید نیز کمپرس آب گرم را برای سرباز کردن آن توصیه کند.
مراقب زائده گوشتی باشید. گاهی برآمدگی هائی جوش مانند در دستگاه تناسلی دیده می شود که نرم گوشتی مسری نام دارد. این مجموعهٔ برآمدگی های صورتی رنگ، بزاق و نرم در وسط فرو رفته هستند. با اینها مثل جوش صورت رفتار نکنید؛ بسیار مسری هستند؛ به آنها دست نزنید؛ پزشک با عمل جراحی آنها را بر می دارد.
جوش ها را سرسری نگیرید. یک التهاب تماسی مزمن پوست می تواند به جوش دستگاه تناسلی منجر شود. روش های زیر را برای درمان آن به کار بگیرید. اما اگر بعد از یک هفته خوب نشد، به پزشک مراجعه کنید. و اگر زخم یا تاولی وجود دارد، از همان اول نزد پزشک بروید.
علت را بیابید. اگر بثورات ناشی از التهاب تماسی پوست باشد، تنها راه درمان پیدا کردن علت و حذف آن است. اگر لباس زیر تازه ای پوشیده اید یا مواد شوینده یا صابون جدیدی مصرف کرده اید، ممکن است باعث واکنش آلرژیائی ناحیهٔ تناسلی شده باشید. افشانه ها و کرم های بهداشتی که زنان مصرف می کنند گاهی ایجاد جوش می کنند.
کاندوم را عوض کنید. کاندوم های لاتکس به ندرت باعث ایجاد التهاب تماسی پوست می شوند. اما بثورات قرمز خارش دار ایجاد می کنند. می توانید از کاندوم پوست گوسفند استفاده کنید. ولی مراقب باشید، چون فقط کاندوم لاکتس از ابتلا به ویروس ایدز جلوگیری می کند.
مراقب ابتلا به سیفلیس باشد. بیماری آمیزش سیفلیس در مراحل خاصی با بثورات قرمز یا فلسی خود را نشان می دهد. اگر مقاربت مشکوکی داشته اید، امکان ابتلا به سیفلیس آنقدر مهم هست که نزد پزشک بروید.


ارسال نظرات