مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 656
  • بازدید دیروز : 447
  • بازدید این هفته : 3369
  • بازدید این ماه : 15864
  • بازدید کل : 1578716


telegram

آیا عمل های جراحی پستان دردناک اند؟

درد در طی عمل جراحی بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه تا حدی وجود دارد. پيش بيني اينكه شما پس از عمل چقدر درد خواهيد داشت بسيار مشکل است. در حالی که بعضی افرادا این عملها را دردناک می دانند، برخي ديگر درد بسیار کمی را بعد از عمل جراحی گزارش مي كنند. در عمل بزرگ کردن سینه مکان قرار دادن پروتز سینه در ميزان درد اهميت دارد. چانچه پروتز در پشت ماهیچه ی سینه ای قرار داده شود درد بیشتر است چون باید مقداری از ماهیچه بریده شود تا فضایی برای گذاشتن پروتز سینه باز شود. در عمل های جراحی کوچک کردن سینه درد بعد از عمل مانند بزرگ کردن پستان ها میزان متوسطي از درد در پنج روز اول وجود دارد که با مسکن های خوراکی قابل كنترل خواهد بود.

 

روزهاي ابتدايي پس از عمل چگونه سپري مي‌شوند؟

پستان‌ها در 2 هفته اول تا حدودی ورم کرده و ممكن است حتي کبود شوند. این حالت معمولا دوتا سه هفته بعد از بین می رود. گاهی اوقات ورم دو سینه ممکن است با هم متفاوت باشد. این حالت عادی است و به مرور زمان بر طرف می شود. اگرچه اگر تفاوت زیادی بین دو پستان وجود داشت، باید حتما با پزشک تماس بگیرید.

بعد از بزرگ کردن سینه ممکن است به نظر برسد که سینه خیلی در بالا قرار دارد این حالت نیز عادی است.در طی دو ماه اول بعد از عمل كه پروتز کم کم پائین مي‌آيد و جای خود را پیدا مي‌كند اصلاح خواهد شد . گاهي پروتز در یک طرف سریعتر از طرف دیگر پائین مي‌آيد. در اين موارد نگران نشوید، چون این حالت بعضی اوقات رخ می دهد.

در هر دونوع از عمل های کوچک کننده یا بزرگ کننده سینه ممکن است در هر طرف درن (لوله های پلاستیکی که ترشحات را از بدن خارج میکند) کارگذاری شده باشد. جراح این لوله ها را پس از 2 روز و معمولا قبل از روز هفتم (بستگی به میزان ترشح) خارج خواهد کرد.

بدنبال عمل جراحی شما باید از لباس زير (سوتين) مناسب استفاده كنيد كه در زير آن كش پهني وجود دارد. لازم است که به مدت دو هفته محل عمل را خشک نگه دارید. بعد از دو روز پانسمان شما برداشته خواهد شد و زخم بررسی و باز بینی شده و کمی تمیز می شود. اکثرا بخیه‌ای برای کشیدن وجود ندارد چون در اين عمل ها از بخيه هاي جذب شدنی استفاده مي‌شود.

 

چه مدت طول می کشد تا بيمار بتواند به فعاليت هاي عادی باز گردد؟

بيمارمیتواند به آرامي راه برود و کارهای سبک را از روز بعد از عمل انجام دهد. بهتر است در 7 تا 10 روز اول، از انجام هر گونه کارهای سنگين يا بلند کردن اجسام اجتباب كند. بر حسب نوع شغلي كه بيمار دارد بسیاری از زنان بعد از این مدت كوتاه می‌توانند به سر کار خود بر گردند. معمولا او می تواند تمرینات سبک دست و پا ها را بعد از سه هفته شروع کند ولي بهتر است حركات ورزشي بازوها وشانه ها و شنا کردن را بعد از 6 هفته شروع کند. توجه كنيد كه وقتی تمرین و ورزش می‌کنید از سینه بند ورزشی مناسب استفاده نماييد.

رانندگی کردن بعد از یک هفته مجاز است. فعالیت جنسی بعد از حدود 4 هفته میتواند شروع شود؛ اگرچه در این مرحله هم فقط لمس آرام سینه ها توصیه می شود.


ارسال نظرات