مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 442
  • بازدید دیروز : 765
  • بازدید این هفته : 3237
  • بازدید این ماه : 15441
  • بازدید کل : 1578055


telegram

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با بیان دلایل چسبندگی جفت در زنان، گفت: این عارضه با عفونت‌های مقاربتی افزایش می‌یابد، همچنین چسبندگی جفت در زنانی که سزارین قبلی داشته‌اند 6 برابر بیشتر است.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دلایل چسبندگی جفت، اظهار داشت: معمولاً حدود 5 تا 20 دقیقه بعد از خروج جنین از رحم مادر، جفت نیز خود به خود از آن خارج می‌شود، اما گاهی نیز به جداره رحم می‌چسبد و بعد از زمان مقرر خارج نمی‌شود.

* احتمال چسبندگی جفت در زنانی که سزارین قبلی داشته‌اند 6 برابر بیشتر است

وی با بیان اینکه در حالت طبیعی و بارداری عادی، چسبندگی غیرطبیعی و تهاجم جفت به جداره رحم، شایع نیست، ادامه داد: متأسفانه در مادرانی که سزارین قبلی داشته‌اند یا رحم آنها به هر دلیلی جراحی شده است، احتمال چسبندگی جفت به محلی که قبلاً جراحی شده و جنین از آن خارج شده است حدود 6 برابر بیشتر است.

*احتمال مرگ با چسبندگی جفت

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از خطراتی که چسبندگی جفت دارد، احتمال خونریزی است، زنانی که دچار این مشکل می‌شوند ممکن است نیاز به اتاق عمل مجدد داشته باشند. برخی رحم خود را از دست می‌دهند و متأسفانه بخشی از مرگ و میر زنان بر اثر بارداری نیز به دلیل چسبندگی جفت و خونریزی ناشی از آن است.

خداکرمی ادامه داد: خطر چسبندگی جفت نسبت به شدت آن محاسبه می‌شود و چنانچه به پشت رحم تهاجم داشته باشد و ادامه پیدا کند، خطر افزایش می‌یابد.

* پیشگیری از چسبندگی جفت با درمان عفونت‌های زنان

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با اشاره به روش‌های پیشگیری از چسبندگی جفت، اظهار داشت: برای پیشگیری از این عارضه باید از ابتلا به عفونت‌های زنانه جلوگیری کرد، زیرا در برخی عفونت‌ها جداره رحم دچار التهاب شده و ممکن است چسبندگی جفت اتفاق بیفتد.

*زایمان طبیعی مهمترین روش پیشگیری از چسبندگی جفت

وی تصریح کرد: مهمترین روش پیشگیری از چسبندگی جفت، زایمان طبیعی است. چنانچه نیاز به سزارین وجود ندارد و در واقع سزارین انتخابی و بنا به خواست فرد است، بهتر است از آن جلوگیری شود. زنانی که فرزند اول خود را با روش طبیعی به دنیا می‌آورند، کمتر در معرض ابتلا به چسبندگی جفت هستند زیرا در زایمان طبیعی جفت خود به خود خارج می‌شود.

* پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی از چسبندگی جفت جلوگیری می‌کند

خداکرمی تصریح کرد: چسبندگی جفت ارثی نیست و عواملی مانند التهاب جداره رحم که به دنبال عفونت‌ها ایجاد می‌شود، پیشگیری از سزارین‌ها انتخابی و آموزش در زمینه جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی می‌تواند موجب کاهش ابتلا به چسبندگی جفت شود.

* چسبندگی جفت موجب ناباروری ثانویه می‌شود

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خلقت، زایمان طبیعی را برای زن برگزیده است، بهتر است زنان به این مهم اعتماد کنند چرا که سزارین‌های انتخابی می‌توانند موجب چسبندگی جفت، از دست دادن رحم و نازایی و ناباروری ثانویه شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود زنان پیش از بارداری به مراکز مشاوره مامایی مراجعه کرده و قبل از اقدام به بارداری، مشاوره شوند تا ضمن داشتن بارداری سالم، زایمان مناسبی را انتخاب کرده و فرزندان سالمی به دنیا آورند.


ارسال نظرات