مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 2337
  • بازدید دیروز : 8001
  • بازدید این هفته : 31062
  • بازدید این ماه : 45546
  • بازدید کل : 1610817


telegram

آنچه که امروزه نیاز به شناخت و آموزش استفاده صحیح از کاندوم را ضروری می کند، نقش موثر و اثبات شده آن در جلوگیری از بیماری های آمیزشی و از جمله ایدز می باشد. کاندوم بهترین محافظ در برابر بیماری های آمیزشی محسوب میشود. چون کاندوم صرفنظر از جنسیت افرادیکه با یکدیگر نزدیکی جنسی انجام میدهند، مانع از ارتباط و آمیختن ترشح های داخلی و یا راه پیدا کردن ویروس های احتمالی به خون شرکای جنسی می شوند که اصلی ترین راه انتقال بیماری های آمیزشی است.
نکات مهم در مورد استفاده از کاندوم:

از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفوني کننده پزشکي (لوسيون) و مواد ديگر مانند وازلين براي چرب تر کردن کاندوم خودداري کنيد. اين مواد مي توانند کاندوم را سوراخ و يا پاره کنند. تنها از ژل ها يا کرم هاي مخصوص (که محلول در آب هستند) و يا اسپرم کش هاي مکمل مخصوص که در داروخانه ها قابل دسترسي است استفاده کنيد.
بسته حاوي کاندوم را بدقت و به آرامي باز نماييد و به هيچ وجه از قيچي و اجسام نوک تيز استفاده نکنيد.
کاندوم را در حالت سخت شدن آلت تناسلي مردانه و قبل از انجام نزديکي استفاده نماييد، زيرا ممکن است در ترشحات مرد قبل از انزال نيز ويروس و يا اسپرم وجود داشته باشد. کاندوم بايد تمام طول آلت تا قاعده را بپوشاند.
در هر بار نزديکي از يک کاندوم جديد استفاده شود.
از هر کاندوم فقط يک بار استفاده کنيد.
قبل از استفاده از کاندوم به تاريخ انقضاء آن توجه کنيد.
از مصرف کاندومهاي تاريخ گذشته، چسبناک و شکننده بدليل افزايش احتمال پارگي اجتناب نماييد.
کاندومها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دايمي دور نگاه داريد زيرا احتمال سوراخ شدن و پارگي در آن افزايش مي يابد و نمي توان به آن اطمينان کرد (مثلا کيف پول جيبي شما که هر روز متحمل فشار است جاي مناسبي براي نگهداري کاندوم نيست).

اگر در حين رابطه جنسي با شخصي که مشکوک به اچ‌آي‌وي است کاندوم پاره شود:
اگر کمتر از ?? ساعت از آن اتفاق ميگذرد، ميتوانيد از داروهايي بهره ببريد که مي تواند مانع آلوده شدن شما شود (حتي اگر شريک جنسي شما قطعا آلوده بوده باشد). براي اين داروها، با پزشک معالجتان يا مرکز بهداشت تماس بگيريد و درخواست post-exposure prophylaxis: PEP کنيد.
ولي اگر بيشتر از ?? ساعت گذشته است اين راه جوابگو نيست و بايستي آزمايش تشخيص اچ‌آي‌وي انجام دهيد که بسته به نوع آزمايش، بايستي حداقل ? هفته تا حداکثر ?? هفته براي انجام آزمايش صبر کنيد


ارسال نظرات