مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 98
  • بازدید دیروز : 202
  • بازدید این هفته : 1905
  • بازدید این ماه : 61090
  • بازدید کل : 1565763


telegram

یک متخصص جراحی عمومی برای نحوه تشخیص بیماری سرطان پستان، عوامل خطر ابتلا به این بیماری و راه‌های درمان آن، از بانوان خواست به باورهای اشتباه درباره این بیماری توجه نکنند.

دکتر مانا فرهنگی اظهار کرد: بسیاری از بانوان اینگونه می پندارند که توده‌های پستانی تقریبا همیشه سرطان هستند، در حالی که سرطان پستان همیشه همراه با توده‌ای قابل لمس است و توده‌های سرطانی با توده‌های خوش ‌خیم تفاوت دارند پس نباید نگران توده‌های کوچک بود.

وی ادامه داد: سابقه ابتلای بستگان به سرطان پستان به ویژه مادر، خواهر یا دختر، سابقه سرطان پستان در خود فرد، داشتن اولین زایمان در بعد از 35 سالگی، نازایی، بلوغ زودرس، یائسگی دیررس، چاقی پس از یائسگی، مصرف زیاد چربی حیوانی در رژیم غذایی، سابقه تابش اشعه زیاد به قفسه سینه و برخی از بیماری‌های خوش خیم سینه به عنوان مهمترین عوامل افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه است.

این پزشک متخصص، افزود: وجود یک توده سفت، منفرد و بدون درد در سینه، ترشح‌های نوک سینه به ویژه اگر خونی، خونابه‌ای یا آبکی بوده و بدون فشار و خود بخود خروج شوند، هر گونه تغییر شامل فرو رفتگی، برآمدگی، تغییر اندازه، رنگ یا زخم، قرمزی، پوسته پوسته شدن همراه با خارش، انحراف یا هر تغییری در نوک سینه، غیرقرینه شدن اندازه سینه‌ها که اخیراً ایجاد شده باشد و بزرگی غدد لنفاوی زیربغل به عنوان نشانه‌های احتمالی ابتلاء به سرطان سینه است.

وی تأکید کرد: یاد گرفتن نحوه معاینه سینه توسط خود بانوان لازم است و نکته مهم این است که در موارد مشکوک، ضمن حفظ آرامش، برای اطمینان باید به پزشک مراجعه کنند.


date.pngسه‌شنبه 25 فوریه 2014 date.pngبدون نظر date.pngبازدید: 2,573
دسته بندی: دانستنیهای جنسی بانوان
برچسب ها:


ارسال نظرات