مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 190
  • بازدید دیروز : 192
  • بازدید این هفته : 1931
  • بازدید این ماه : 61367
  • بازدید کل : 1565653


telegram

شکستگی آلت تناسلی مردان (به انگلیسی: penile fracture) هنگامی که غشاء سخت (Albuginée) که دور آلت تناسلی و ستون‌های غاری را می‌پوشاند امکان دارد در اثر فشار و حرکت‌های کمی «آکروباتیک» پاره شود.

شکستگی مناسب ترین واژه برای این حادثه نیست چون در آلت تناسلی استخوانی وجود ندارد که بشکند و این اصطلاح به این عارضه نسبت داده‌شده‌است.

این غشاء که در اطراف آلت وجود دارد در هنگامی که آلت تناسلی در حالت خوابیده قرار دارد به صورت نرم و با انعطاف است؛ اما در هنگام نعوظ (به انگلیسی: Erection) سفت و سخت می‌شود و می‌تواند پاره شود، «بشکند».

علت به وجود آمدن عارضه

در صورتی که به آلت مرد در حالت نعوظ کامل و سفت، فشار زیادی وارد شود و باعث خم شدن این سیلندرهای پرخون درون آن گردد.

بافت سیلندرهای آلت که همانند بادکنک‌های پربادی که در اثر فشار پاره می‌گردد نیز از محل خمیدگی پاره شده و خونریزی شدید در زیر پوست ایجاد می‌کند که باعث ایجاد درد شدید و تورم شدید در آلت می‌شود که ادامه خونریزی در زیر پوست حتی تا ناحیه سینه و زیر گردن نیز ممکن است ادامه یابد.

علائم

در حین رابطه جنسی با یک حرکت نا بجا، مرد ناگهان صدایی شبیه شکستن استخوان می‌شنود، درد شدیدی حس می‌کند و بیضه‌هایش ورم می‌کنند و با نگاه کردن به عضو دردناک نشان می‌دهد که آلت تناسلی شکسته و میده شده‌است.

پس از گذشت زمان حاد شکستگی آلت، اگر فرد به اورژانس مراجعه ننماید و بافت تخریب شده ترمیم نشود، در نعوظ بعدی، خون در داخل سیلندرهای آلت محصور نمی‌گردد و همانند بادکنک سوراخ، از همان محل آسیب، خون خارج شده و در نتیجه تشدید خونریزی زیرپوستی و عدم توانایی در نعوظ می‌گردد که می‌تواند باعث ناتوانی جنسی نیز گردد.

دلایل بروز عارضه و روش درمان و عوارض عدم ترمیم یا ترمیم دیررس و تشخیص

دلایل بروز عارضه

شایعترین حالتی که منجر به شکستگی آلت در مردان می‌گردد زمانی است که هنگام نزدیکی زن بعنوان فرد فعال عمل می‌کند بدین صورت که زمانی که مرد بصورت درازکش به پشت خوابیده و زن به حالت نشسته به روی آلت تناسلی مرد اقدام به نزدیکی می‌کنند.

در این حالت اگر حین نزدیکی، زن بطور ناگهانی اقدام به خوابیدن بر روی مرد بکند و یا به سمت عقب، خود را حرکت دهد به گونه‌ای که استخوان شرمگاهی زن بر روی تنه آلت مرد فشار آورده و منجر به شکستگی آلت مرد کند.

روش درمان

یکی از اورژانسهای ارولوژی شکستگی آلت می‌باشد. در چنین حادثه‌ای باید به سرعت به اورژانس مراجعه کرد، تا رسیدن به اورژانس باید آلت تناسلی را با پارچه‌ای پر از یخ پانسمان کرد تا هماتوم بدتر نشود.

درصورتیکه بافت به مرور زمان خودبخود ترمیم شود، محل پارگی بصورت ناهمگون و غیریکنواخت ترمیم شد که خود باعث عدم توانایی در نعوظ در آینده و یا اگر ضایعه شدید نباشد این غیریکنواختی بافت منجر به کجی آلت، هنگام نعوظ در آینده می‌گردد.

ترمیم به روش جراحی و بصورت اورژانسی می‌باشد که این ترمیم باید هرچه سریعتر انجام گیرد احتمال عوارض کمتر می‌شود و باید هماتوم تخبه و غشاء پاره شده ترمیم گردند.

هماتوم ( خونریزی زیر پوست ) تخلیه نشده می‌تواند فیبروزه شود، به آلت تناسلی شکل و حا لت غیر طبیعی بدهد، به کارکرد طبیعی خیزش آسیب‌های جدی برساند و سرانجام به ناتوانی جنسی منجر شود. و فرد باید چند هفته استراحت و رابط جنسی نداشته باشد.

عوارض عدم ترمیم یا ترمیم دیررس

ناتوانی جنسی، خمیدگی و کجی آلت هنگام نعوظ، تغییر شکل آلت به شکل ساعت شنی (نازک شدن قسمت کوچکی از تنه آلت) که حین نزدیکی باعث کج شدن مکرر آلت از همان قسمت باریک و ضعیف خواهد شد.

تشخیص

پارگی غشاء با شنیدن جریان حادثه و معاینه با لینی عضو بیمار تشخیص داده می‌شود.


نظرات

  1. Jahangir گفت:

    باسلام،اگر شکستگی آلت بصورت خفیف پیش آمده باشدو بعد از ۲سال خمیدگی پیش بیاد چاره چیه؟ممنونم

    • مدیرسایت گفت:

      با سلام
      باید با ارولوژیست مشورت کنید اما یکی از روش های درمان و برطرف کردن خمیدگی آلت استفاده از دستگاه اکستندر است که در ایران با مجوز وزارت محترم بهداشت و توسط شرکت روناس تجهیز طب تولید میشه.

ارسال نظرات