مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 146
  • بازدید دیروز : 348
  • بازدید این هفته : 53656
  • بازدید این ماه : 63489
  • بازدید کل : 1563346


telegram

یک متخصص زنان و زایمان گفت: اکثر کیست‌های تخمدان بی‌خطر هستند اما بعضی از آنها می‌تواند مشکلاتی نظیر پاره شدن، خونریزی و درد ایجاد کرده و ممکن است حتی برداشتن آنها نیاز به جراحی داشته باشد.

دکتر شیرین قاضی اظهار کرد: کیست‌های تخمدان، کیسه‌های پر از آب یا خون در تخمدان هستند که اغلب هنگام تخمک گذاری به وجود می‌آید، یعنی با آزاد شدن تخمک از تخمدان ایجاد می‌شود.

.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: زنان دو تخمدان دارند که محل ذخیره و آزاد کردن تخمک است سایز هر تخمدان به اندازه یک گردو است که در دو طرف رحم قرار دارند هر تخمدان یک تخمک را در هر ماه تولید می‌کند و این فرایند سیکل قاعدگی ماهانه در زن است.

.

وی در خصوص تاثیر کیست تخمدان بر روند تخمک گذاری اظهار داشت: کیست تخمدان می‌تواند تخمک گذاری را دچار مشکل و اختلال کند، قبل از قاعدگی اندازه بزرگی ندارد، سه تا پنج سانتی‌متر است و معمولا با قائدگی برطرف می‌شود.

.

دکتر قاضی با اشاره به عوارض کیست تخمدان بیان کرد: کیست تخمدان یک بیماری است و می‌تواند موجب دردهای شدید شکمی و اختلالات قاعدگی شود.

.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به علل بروز کیست تخمدان گفت: ایجاد کیست تخمدان در زنان می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که اکثراً علت آن عدم تخمک گذاری است.

.

وی افزود: معمولاً تخمک در روز چهاردهم آزاد می‌شود، ولی در فرد بیمار این اتفاق رخ نمی‌دهد و با تجمع آب، تبدیل به کیست می‌شود گاهی چند تخمک چند کیست تولید می‌کند.

.

اکثر کیست‌های تخمدان با درمان دارویی برطرف می‌شوند

این متخصص زنان و زایمان در خصوص انواع مختلف کیست‌های تخمدان اظهار کرد: این کیست‌ها انواع مختلفی دارند ولی کیست‌های خوش خیم تخمدان شیوع بیشتری دارند و اغلب ساده و بی خطر هستند.

.

دکتر قاضی با اشاره به راه درمان کیست‌های تخمدان گفت: زمانی که این کیست‌ها کمی بزرگتر شوند، می‌توانند علائمی مثل درد در زیردل و اختلال در روند دوران قاعدگی ایجاد کنند و گاهی هم لکه بینی در این بیماران دیده می‌شود که با استفاده از قرصهای ضد بارداری به راحتی درمان می شود.

.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: درمان کیست‌های متعدد در بیماران مختلف بر حسب شرایط بیمار نظیر وزن و مجرد یا متاهل بودن کاملاً متفاوت است و به بررسی‌ها و آزمایش‌های دقیق‌تر و مراجعه‌های متعدد به پزشک نیاز دارد.


ارسال نظرات