مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 202
  • بازدید این هفته : 1814
  • بازدید این ماه : 60999
  • بازدید کل : 1565672


telegram

بسياري از خانم‌ها علاقه‌اي به عشق‌ورزي ندارند. مشكل روان‌شناختي آنان چيست؟

وقتی در مورد علل روانشناختی صحبت می کنیم، بلافاصله افکار ، احساسات یا هیجاناتي که علاقه به رابطه جنسی را کاهش می دهند به ياد مي آوريم. ترس و خشم يكي از علل كاهش میل جنسي است. برخی از ترس ها مانند ترس از کارایی جنسی، ترس از صمیمیت، ترس از هیجان جنسي. نارضایتی از بدن خود یا سرکوب روحی به خاطر تجارب تلخ کودکی از ديگر علل كاهش ميل جنسي هستند.

.

تجربه جراحت چه روحی و چه جسمی شاید بزرگترین تاثیر را روی میل جنسی بگذارد. تجارب غمناک التيام نيافته، مانند از دست دادن شریک زندگی يا آزار و اذيت ديدن در اين روابط. مشکلات ارتباطی در نحوه برخورد زوجين نيز یکی ديگر از علت هاست.

.

به موارد فوق مي‌توان اين مسائل را نيز افزود. شاید زوجين از نظر ظاهري جذابيتشان را براي يكديگر حفظ نكرده باشند. آنها بايد با تغييراتي كه در خود ايجاد مي‌كنند به سمت رفع اين بي‌علاقگي بروند. تفاوت در نیازهای جنسی و عدم پاسخ به نیازهای طرف مقابل موضوعي است كه بايد طرفين درباره آن حرف بزنند . عدم گفت‌وگو و پیشرف در برطرف کردن این مشکل موجب می شود شک به طرف مقابل (خانم یا آقا) به وجود آید. در اين موارد نبايد زوجين به تلاش انفرادي دست بزنند.

.

برخی از افکار نامعقول نیز موجب رد کردن رابطه جنسی می شود، ممکن است موجب یک ناامیدی یا خشم بزرگ شود. همچنین کاهش علاقه به رابطه جنسی یک علامت متداول از سندرم های مختلف روانپزشکی است. یکی از شایع ترین این سندرم ها افسردگی است. همچنین موجب می شود که مردان و زنان میل جنسی را از راه های مختلف آزمایش کنند.

.

هدف زنان عشق، احساس صمیمیت و ارتباط احساسی است، در حالی که مردان فعالیت های جنسی را به عنوان هدف می بینند. شاید فاکتورهای دیگری مثل تاثیر منفی امیال مانند مشکلات روانی شریک جنسی، استرس و یا مشکلات برقراری روابط اجتماعی نیز در رد کردن رابطه جنسی دخیل باشند.


ارسال نظرات