مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 202
  • بازدید این هفته : 1812
  • بازدید این ماه : 60997
  • بازدید کل : 1565670


telegram

مصطفی اقلیما، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی، از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی در ایران خبر داد و گفت این بیماری در آستانه اپیدمی شدن قرار دارد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) مصطفی اقلیما اعلام کرد که تاکنون دست‌کم یک میلیون نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده‌اند و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی بیماری زگیل تناسلی را از بیماری ایدز خطرناک‌تر دانست و گفت: “در این بیماری زگیل‌هایی روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و در حین مقاربت جنسی به سرعت منتقل می‌شود. این زگیل‌ها سبب عفونت و سرطان می‌شود و افراد مبتلا همچنین نمی‌توانند دیگر بچه‌دار شوند.”

به‌گفته وی این بیماری درمان سختی دارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و آن هم فقط توسط واکسن انجام می‌شود.

وی در همین حال افزود: “حتی یک عدد هم از این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.”

مصطفی اقلیما همچنین گفت: “ظرف یک سال گذشته این بیماری به شدت شیوع یافته است و چون از راه مقاربت انتقال پیدا می‌کند سرعت شیوع آن بسیار زیاد است. سال گذشته روزانه یک تا دو نفر مبتلا به من مراجعه می‌کردند در حالی که امسال روزی ۱۰ الی ۱۵ آقا که به این بیماری مبتلا هستند به من مراجعه می‌کنند.”

وی از وزیر بهداشت ایران خواست تا در مورد شیوع بیماری زگیل آلت تناسلی هر چه زودتر کاری انجام دهد.

و اما این بیماری چیست؟؟

زگیل تناسلی (کوندیلوما آکومیناتا Condylomata acuminata) همراه عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی به وجود می‌آید (ویروس HPV از ویروس‌های DNAدار). ضایعات جلدی پاپول مانند دستگاه تناسلی که خوش‌خیم هستند به رنگ صورتی مایل به گوشتی.این بیماری تقریبا شایع بوده معمولاً از راه جنسی منتقل می‌شود (تماس پوست با پوست آلوده). تیپ‌های ۶ و ۱۱ این ویروس مسئول ۹۰٪ موارد کوندیلوما هستند. درمان معمول از بین بردن ضایعات با روشهایی مانند لیزر CO۲، نیتروژن مایع و فتودینامیک تراپی با آمینولولونیک اسید می‌باشد. میزان عود ضایعات بالاست. اینترفرون آلفا نیز در درمان بکار می‌رود.اچ.پی.وی به قدری شایع است که بیش از نیمی از انسان‌های از نظرِ جنسی فعال، در مقطعی از زندگی دچارش می‌شوند
بیماری زگیل تناسلی به سرعت منتقل می‌شود/ تنها راه مقابله با آن پیشگیری با واکسن است که مثل فلج اطفال به همه زده شودزیرا همه در معرض خطر هستند/ این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.
این ویروس در اثر تماس نزدیک با پوست یا مخاط فرد آلوده به فردسالم منتقل می شود و به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می کند به طوری که بعد از تماس جنسی با فرد آلوده این ویروس انتقال می یابد. کودکانی که مادرانشان به این ویروس آلوده باشند ممکن است حین زایمان ، آن را از مادر خود بگیرند . پزشکان بهتر است که در مواجهه با این بیماری در کودکان ، احتمال کودک‌آزاری را نیزمد نظرداشته باشند.

عکس هایی از افراد مبتلا به این بیماری را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید( برای بزرگسالان) :

http://genitalwartspicturesandimages.com/hpv-photos/#


نظرات

  1. فربد گفت:

    سلام.نتیجه قسمتی از تحقیقاتم رو اینجا اعلام میکنم تا دوستان ببینند.دوستان توجه کنند که تمام این مطلب مربوط به کسانیست که به زگیل تناسلی مبتلا شده اند و درمان کرده اند و نگران عود,انتقال,ریشه کن شدن یا نشدن و چگونگی انجام آزمایش جهت فهمیدن این فرآیند هستند. کسی که مبتلا به زگیل تناسلی شده باشه و درمان کرده باشه و 1 سال از آخرین درمانش گذشته باشه و دیگه هیچ ضایعه ای نداشته باشه احتمال 30% داره که ویروس و DNA ویروس برای همیشه از پوستش پاک شده باشه که در این صورت برای این دسته از افراد احتمال عود و انتقال وجود نخواهد داشت مگر اینکه مجددا با آلودگی تماس پیدا کنند.و نیز برای آن 70% افرادی که ویروس برای همیشه در پوستشان میماند,1 سال بعد از آخرین درمانشان و تا آخر عمرشان احتمال عود بسیار کم است اما احتمال انتقال ویروس همیشه 70% است.درضمن برای اینکه شخص بداند ویروس ریشه کن شده یا هنوز مانده میتواند آزمایش PCR انجام دهد.و بهتر است نمونه آزمایش PCR هم از پیش آبراه و هم از محدوده نقاطی که قبلا در آنجا زگیل داشته و درمان کرده گرفته شود.درضمن این دسته از افراد میتوانند تا 90% به فرایند نمونه برداری و جواب آزمایش PCR اعتماد کنند.در صورتی که جواب آزمایش منفی شود شخص میتواند خود را در آن 30% افراد ببیند و خیالش راحت شود که از شر این ویروس خلاص شده است.همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتونین با ایمل من تماس برقرار کنین و تا جایی که بتونم کمک کنم. farbod3127@yahoo.com

ارسال نظرات