مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 158
  • بازدید دیروز : 348
  • بازدید این هفته : 53668
  • بازدید این ماه : 63501
  • بازدید کل : 1563358


telegram

رابطه جنسی یکی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد می باشد و اولین رابطه جنسی در شب زفاف همیشه دردناک نیست اما برای برخی از زنان(و یا حتی مردان) امکان دارد که این ارتباط در شب زفاف نامطلوب و دردناک شود. معمولا اولین رابطه در شب زفاف ، دردی در حد معمول(متوسط) دارد که می تواند در برخی از موارد به علت شرایط پزشکی مانند مشکلات مجاری ادرار و یا کیستهای تخمدان شدید شود. این گونه دردها در اولین رابطه جنسی در شب زفاف می تواند منشا هیجانی از قبیل احساس گناه، استرس و اضطراب  داشته باشد.

خانمها توجه کنند رابطه جنسی یک قسمت از رابطه زن و مرد هست و قسمت شروع هم می باشد پس راجع به آن واقع بین باشیم.آقایان هم توجه کنند که رابطه جنسی تنها رابطه بین زن و مرد نیست.

برای یک رابطه جنسی موفق باید اضطرابها و ترسها کنار گذاشته شوند: مهمترین آنها ترس از بچه دار شدن در طی رابطه جنسی است این ترس می تواند به صورت کاهش لذت جنسی، عدم لذت جنسی در زن، انزال زودرس و بسیاری مشکلات دیگر بروز نماید .

علل دردهای واژینالی در نخستین رابطه جنسی در شب زفاف

زمانی که یک زن برای نخستین بار رابطه جنسی را با همسر خود تجربه می کند به احتمال قریب به یقین به علت از بین رفتن پرده بکارت در شب زفاف درد متوسط یا شدیدی را احساس خواهد کرد به خصوص اگر به علت استرس و یا عدم آمادگی کافی مجرای واژینال وی به اندازه کافی ترشح مخاطی نداشته و به حالت خشک باقی مانده باشد.

شب اول عروسی یا شب زفاف اوّلین شبی است که یک دختر و پسر، تغییر کیفیتی و کمّیتی در زندگی خود می دهند و با انجام آداب عروسی و زناشویی، نام شوهر و همسر ـ عروس و داماد ـ را بر خود می نهند، و زندگی جدید را با همتای خود آغاز می کنند.

علل درد در رابطه جنسی شب زفاف

** البته قبل از پرداختن به ادامه این مطلب، ذکر این مساله الزامی است که:

پرده بکارت عضوی ماهیچه ای است که در ابتدای واژن قرار دارد و عمدتا در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین می رود. در برخی از زنان این پرده شکل حلقوی داشته و ممکن است در اثر رابطه جنسی اصلا آسیبی نبیند و خونریزی رخ ندهد. در زنانی که دارای این نوع پرده بکارت هستند گاه مشاهده می شود که به خاطر بافت ماهیچه ای ضخیم ان ، تا مدتها بعد از نخستین رابطه جنسی همواره درد مقاربت مشاهده می شود.

یکی از علل رایج دردهای واژینال خشکی واژن است. به طور معمول در آستانه رابطه جنسی و تحریک شدن زن، مجرای واژن ترشحات مخاطی را ایجاد کرده تا برقراری رابطه جنسی تسهیل شود اما در اثر استرس و حالات عصبی ممکن است ایجاد این ترشحات، با خلل مواجه گردد.

علل دردهای شکمی در هنگام برقراری رابطه جنسی در شب زفاف

اگر برخی از زنان در هنگام رابطه جنسی احساس دردهای عمیق شکمی کنند، این مساله می تواند ناشی از علل پزشکی مانند مشکلات رحمی و .. باشد. مطابق با نظر متخصصان زنان و زایمان این دردها می تواند ناشی از کیستهای تخمدان، مشکلات مجاری ادراری، بیماریهای عفونی لگنی، آندیومتریوزیس و … باشد.

علل ایجاد درد در آلت مردانه

هر چند که این مشکل چندان رایج نیست اما مردانی هستند که در نخستین رابطه جنسی خود در شب زفاف احساس درد شدید می کنند. یکی از علل رایج این مساله بیماری های دستگاه تناسلی مردانه و یا آسیب و اختلال در بافتی است که روی آلت مردانه را می پوشاند. همچنین در مردانی که ختنه نشده اند(البته در بین ما مسلمانان تقریبا دیده نمی شود) اگر پوست ختنه گاه خیلی سفت و محکم باشد می تواند در هنگام مقاربت مشکل ایجاد کند. سایر علل درد در مردان در حین رابطه جنسی می تواند ناشی از آسیب آلت خارجی مردانه، درماتیتهای پوستی و یا پسوریازیس(دا الصدف) باشد.

مطابق با نظر متخصصان زنان و زایمان دردهای شکمی ناشی از رابطه جنسی می تواند ناشی از کیستهای تخمدان،مشکلات مجاری ادراری، بیماریهای عفونی لگنی، آندیومتریوزیس و … باشد.

علل دردهای هیجانی در نخستین رابطه جنسی در شب زفاف

وجود درد شدید در نخستین رابطه جنسی می تواند ناشی از علل هیجانی از قبیل احساس ترس و گناه و … باشد که مانع از حفظ آرامش آنها در حین رابطه جنسی می گردد. اگر به علت این احساسات عدم آرامش برای زنان غیر قابل کنترل شود دچار خشکی واژن شده و رابطه جنسی مطلوب برقرار نمی گردد.

درمان دردهای مقاربتی

زنانی که در هنگام رابطه جنسی دچار درد و مشکل می شوند لازم است که از مواد و محلولهای لیز کننده مجرای واژن (که البته توسط متخصص تجویز می شود) استفاده کنند. همچنین زنانی که احساس دردهای شدید شکمی و یا لگنی می کنند باید توسط متخصص زنان و زایمان مورد ارزیابی و بررسی و آزمایش قرار گیرند و در نهایت زنان و مردانی که بنابر علل هیجانی و یا عاطفی دچار دردهای مقاربتی می گردند لازمست که نزد مشاور، روان شناس یا سکس تراپیست مراجعه داشته باشند.

همچنین مردانی که در حین رابطه جنسی احساس درد دارند باید نزد متخصصینی مانند اورولوژیست و … مراجعه داشته باشند.


ارسال نظرات