مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 6729
  • بازدید دیروز : 3606
  • بازدید این هفته : 13882
  • بازدید این ماه : 27252
  • بازدید کل : 1591495


telegram
    در جامعه امروزی یک جبر رسانه ای وجود دارد. به همین دلیل باید آموزش‌های جنسی را از زمان مدرسه آغاز کرد و در هر مقطع تحصیلی (راهنمایی و دبیرستان) یک سری آگاهی را در اختیار نوجوانان قرار داد.

دکتر ابراهیم فیاض جامعه شناس در خصوص بلوغ زودرس به لزوم آموزش مسائل جنسی در مدارس تاکید کرد و افزود: در جامعه امروزی یک جبر رسانه ای وجود دارد. به همین دلیل باید آموزش‌های جنسی را از زمان مدرسه آغاز کرد و در هر مقطع تحصیلی (راهنمایی و دبیرستان) یک سری آگاهی را در اختیار نوجوانان قرار داد.

آنهادر این سنین کنجکاوی های زیادی دارند و برای گرفتن پاسخ آنها به هم سن و سالان و رسانه ها روی می آورند؛ چه بهتر است که این آموزش ها توسط خانواده ها و مدرسه به آنها آموزش داده شود.

 .

وی با اشاره به رشد روزافزون رسانه های جمعی تاکید کرد: با رشد روزافزون رسانه های جمعی سواد عمومی بالا رفته و آگاهی های این افراد درباره مسائل جنسی بیشتر می شود. افراد در خانواده و مدرسه درباره این مسائل سوال می کنند و کنجکاوند که باید آنها را پاسخ داد.

.

وی درباره بلوغ زودرس که در بین نوجوانان بوجود می آید گفت: اطلاعات و آگاهی در تمام زمینه های بشری بالا رفته بخصوص در زمینه مسائل جنسی که یکی از مهمترین مسائل انسانی است که در برخی مواقع باعث ایجاد بلوغ زودرس می شود.

.

فیاض با مقایسه برنامه های صدا و سیما در اوایل انقلاب و حال به تغییر در مقتضیات زمان اشاره می کند و می گوید: برنامه های تلویزیونی صدا و سیما ابتدای انقلاب را با الان مقایسه کنید این مسائل به شکل مستقیم و غیرمستقیم مطرح می‌شود. برای مثال سریال “پنج کیلومتر تا بهشت” را در نظر بگیرید که تمام مسائل در این فیلم مطرح می‌شود. این چنین فیلم ها دراوایل انقلاب اصلا دیده نمی‌شد نوع روابط نشان داده شده تغییر کرده‌ است که این از مقتضیات تاریخی است و تکنولوژی مقتضیات زمانی را می سازد.

.

انواع رسانه های دیجیتال، اینترنت، کتاب مقتضیات زمان را عوض می کنند و باید به دنبال یک نوع جواب با توجه به شرایط زمانه بود.

.

وی ادامه می هد: رسیدن به بلوغ زودرس به نوعی اجتناب ناپذیر است اما باید طوری آموزش داده شود که به سمت انحراف کشیده نشود و کنجکاوی ها هم پاسخ داده شود.

.

اگر فرزندی از مادر سوال کند که من چطور به دنیا آمدم نباید به او گفت خفه شو! یا بزرگ شدی می فهمی. این مسائل را در دایره المعارف هایی که برای کودکان وجود دارد پاسخ داده شده است.

 .

آموزش های جنسی باید به صورت شخصی آموزش داده شود و در رسانه های عمومی مطرح نشود.

.

وی در پاسخ به آسیب هایی که در نتیجه بلوغ زودرس ایجاد می شود گفت: اگر این کنجکاوی ها جواب داده نشود استفاده جنسی از کودکان در جامعه زیاد می شود.


ارسال نظرات