مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید دیروز : 202
  • بازدید این هفته : 1847
  • بازدید این ماه : 61032
  • بازدید کل : 1565705


telegram

بسیاری از مردم بر این باورند که رابطه جنسی، در یک رابطه زناشویی مهم است. اما آن می تواند برای سلامتی شما نیز مهم باشد. در زیر ده فایده رابطه جنسی سالم که به صورت علمی تایید شده است را ذکر می کنیم.

 

۱. کاهش استرس

رابطه جنسی در کاهش فشار خون و نیز به طور کلی کاهش استرس نقش دارد. مطالعات نشان می‌دهد که کسانی که رابطه جنسی مکرر دارند، فشار خون دیاستولیک آنها کاهش می‌یابد. حتی در آغوش گرفتن شریک زندگی می‌تواند باعث کاهش فشار خون در زنان شود.

۲. تقویت سیستم ایمنی

سلامت جنسی معادل سلامت جسمانی است. درگیر شدن در رابطه جنسی برای حداقل یک بار در هفته می‌تواند باعث آزاد شدن مقادیر بسیاری از ایمنوگلوبولین می‌شود، که می‌تواند از شما در برابر سرماخوردگی و انواع مختلف عفونتها محافظت کند.

۳. سوزاندن کالری

نیم ساعت رابطه جنسی می‌توانید ۸۵ کالری و حتی بیشتر بسوزاند. شاید این عدد به نظر کم بیاید ولی با توجه به اینکه این مقدار کالری در سراسر بدن مصرف می‌شود، بسیار موثرتر از انجام حرکات ورزشی می‌باشد.

۴. بهبود وضعیت قلب

بعضی از افراد مسن نگران این هستند که در هنگام رابطه جنسی به سکته قلبی دچار شوند. اما محققان به این نتیجه رسیده اند که رابطه جنسی مکرر هیچ ارتباطی با سکته ندارد. در واقع، مطالعات نشان داده اند که داشتن رابطه جنسی حداقل دو بار درهفته می‌تواند خطر حمله قلبی را تا ۵۰٪ کاهش دهد.

۵. افزایش اعتماد به نفس

براساس تحقیقات، یکی از دلایلی که بسیاری از مردم رابطه جنسی برقرار می‌کنند، تقویت اعتماد به نفس است. بسیاری از مردم، حتی آنهایی که اعتماد به نفس بالایی دارند، می‌گویند که آنها گاهی اوقات به منظور احساس بهتر داشتن، رابطه جنسی برقرار می‌کنند.

۶. افزایش صمیمیت

رابطه جنسی و ارگاسم، سطح هورمون اکسی توسین شما را افزایش می دهد. اکسی توسین به عنوان هورمون عشق شناخته می شود که در ایجاد پیوند قلبی و اعتماد کمک کند. این هورمون همچنین به احساسات بخشندگی و سخاوت مرتبط است.

۷. کاهش درد

همراه با انتشار اکسی توسین، همچنین اندورفین نیز آزاد می‌شود که در تسکین درد بسیار موثر است. بنابراین، هر نوع درد مثل سردرد و حتی علائم PMS می‌تواند تا حد زیادی پس از رابطه جنسی بهبود یابد.

۸. کاهش خطر سرطان پروستات

برای مردانی که در دهه سوم زندگی خود هستند، داشتن انزال مکرر می‌تواند خطر ابتلای آنها را به سرطان پروستات در مراحل بعدی زندگی کاهش دهد. حداقل ۵ انزال در هفته خطر ابتلا به سرطان پروستات را به یک سوم کاهش می دهد. مردان مسن نیز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات خود را با داشتن حداقل ۲۱ انزال در ماه کاهش دهند.

۹. تقویت عضلات کف لگن

انجام برخی از ورزش‌های عضلات کف لگن در هنگام رابطه جنسی بسیار مفید است. این حرکات کمک می‌کنند تا از رابطه جنسی لذت بیشتری ببرید و نیز احتمال بی اختیاری را کاهش می‌دهد. یکی از محبوب ترین ورزش های ماهیچه های کف لگن، ورزش کگل (kegel) می‌باشد.

۱۰. بهبود وضعیت خواب

تحقیقات نشان داده است که اکسی توسینی که در طی ارگاسم منتشر شد، باعث باعث کاهش اختلالات خواب می‌شود.


ارسال نظرات