مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 202
  • بازدید این هفته : 1809
  • بازدید این ماه : 60994
  • بازدید کل : 1565667


telegram

ورزش در طول دوران بارداری معجزه می‌کند. روحیه را تقویت، خواب را بهبود بخشیده و آلام و دردهای دوره بارداری را کم می‌کند. همچنین با تقویت عضلات و ایجاد استقامت، شما را برای زایمان آماده می‌کند و پس از به دنیا آمدن بچه بازگشت اندام شما به حالت اولیه را آسانتر می‌سازد. یک ورزش ایده آل باعث می‌شود قلب شما خوب پمپاژ کند و شما را انعطاف پذیر نگه می‌دارد، وزن را کنترل می‌کند و بدون ایجاد استرس بیش از حد برای شما یا بچه،  ماهیچه های شما را آماده می‌کند. این فعالیتها معمولاً خطری برای مادرهای چشم براه ندارند، گرچه برخی از آنها را نمی‌توانید در ماههای آخر بارداری به کار ببرید. حتماً قبل از اقدام به هر گونه ورزشی با مشاور سلامتی خود مشورت کنید.

قلب و عروق

پیاده روی : یکی از بهترین ورزشهای قلب و عروقی برای زنان باردار، پیاده روی است که بدون اذیت زانوها و مچ پا، اندام شما را متناسب نگه می‌دارد. همچنین ورزشی است آسان که در هرکجا می‌توان آن را انجام داد،  نیاز به هیچ نوع وسیله‌ای به جز یک جفت کفش راحتی ندارد و هیچ خطری در طول نه ماه بارداری ایجاد نمی‌کند.
شنا : مشاورین سلامت و متخصصین بدنسازی از شنا به عنوان بهترین و بی‌خطرترین ورزش برای خانمهای باردار استقبال می‌کنند. شنا به دلیل اینکه هر دو گروه ماهیچه‌های بزرگ (بازو و پا) را ورزش می‌دهد،  بسیار ایده آل است،  سیستم قلبی ـ عروقی را بهبود می‌بخشد و به خانمهایی که منتظر فرزند هستند اجازه می‌دهد علی رغم وزن اضافی دوران بارداری احساس سبکی بکنند.
ایروبیک سبک : یک نکته‌ی خوب در مورد کلاسهای ایروبیک این است که شما می‌دانید که در یک زمان مشخص و منسجم دارید ورزش می‌کنید و اگر به کلاس خانمهای باردار بروید از رفاقت با دیگر مادران آینده لذت برده و از اینکه هر حرکتی برای شما و بچه اتان بی خطر است قوت قلب می‌گیرید.
انعطاف پذیری و قدرت
یوگا : یوگا می‌تواند به ماندگاری کشش ماهیچه کمک کرده و با هر تأثیر اندکی بر مفاصل، شما را انعطاف پذیر نگه می‌دارد. حتماً برای ورزش قلب،  یوگا را نیز به برنامه پیاده‌روی و شنای خود اضافه نمایید.
حرکات کششی : حرکات کششی برای آرامش و رو فرم نگه داشتن بدن و جلوگیری از فشار آمدن به ماهیچه بسیار خوب است. برای تکمیل ورزش،  به ورزشهای قلب و عروقی خود کشش را نیز اضافه کنید.
تمرین وزنه برداری : اگر تا کنون تمرین وزنه برداری، قسمتی از حرکات ورزشی شما بوده،  نیازی نیست آن را کنار بگذارید،  گرچه خانمها باید میزان وزنه ای را که بر می‌دارند کم کنند. شما می‌توانید برای اطمینان از اینکه هنوز خوب ورزش می‌کنید،  تکرار و تمرین بیشتری داشته باشید. اگر مراقبت های لازم را انجام دهید و از تکنیک خوبی استفاده کنید ( حرکت آهسته، حرکات کنترل شده )، تمرین وزنه‌برداری شیوه‌ی بسیار خوبی برای کشش و تقویت ماهیچه‌های شماست.

ارسال نظرات