مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 8726
  • بازدید دیروز : 6942
  • بازدید این هفته : 22374
  • بازدید این ماه : 35947
  • بازدید کل : 1600434


telegram

در مورد اینکه چه مدت پس از زایمان میتوان دست به فعالیت جنسی زد یکسری ابهامات وجود دارد و میتواند باعث ایجاد اختلاف و مشاجره خانوادگی شود. اما توجه داشته باشیم که از روز بسته شدن نطفه در رحم زن تولیدات هورمونی بدن هم تغییر میکند.

و حتی یکسری هورمونهای تازه مخصوص دوران بارداری تولید میشود. نقش هورمونها در روحیات هر کسی را هم نمیتوان انکار کرد.. و تمام حالات ما از جمله شادی افسردگی و … تا حدود زیادی به آنها بستگی دارد. عمل زایمان اگر اولین بچه باشد, علی رغم شادی و سر افرازی که به همراه می آورد, اما فشار های زیادی را به والدین بخصوص به زن وارد میکند.
مرد بعد از زایمان همسرش نباید خود خواهانه و بدون مشورت با همسرش به صورت ناگهانی مشغول عمل سکسی با همسرش شود. مشاوره با همسر و دانستن نظر او و اعلام رضایت و آمادگی اش در اولین سکس پس از زایمان بسیار مهم است. زنان پس از زایمان ممکن است تا مدتی از لحاظ فیزیکی یا روانی , برای سکس آمادگی لازم را نداشته باشند , خود عمل زایمان و مراقبت از نوزاد خود مسولیت و عمل سنگینی است و فشار زیادی به زن وارد میکند. تغییرات هورمونی و کم خوابی و بیداری بر اثر گریه های شبانه نوزاد ممکن است تا هفته ها هر گونه تمایلی به نزدیکی جنسی را از بین ببرد و این امری است عادی و طبیعی.

.
مهمترین مساله مرد در این دوره این است که مراعات همسر خود را بکند و برای شروع مجدد سکس یک صحبت آزاد و راحت با او داشته باشد. در عین حال ضمن اعلام اینکه من این شرایط و حالات را درک میکنم , نظر طرف را در مورد شروع مجدد جویا شود. بعضی مرد ها در صحبت های خود منت میگذارند که مثلا 3 هفته است که چیزی گیرم نیامده است و یا … هفته است که ما با هم کاری نکرده ایم.هیچ اشکالی ندارد که در چند هفته پس از زایمان مرد برای خلاص شدن از فشار جنسی خود ارضائی کند. زوجهائی که با هم راحت هستند و ضریب هوشی خوبی دارند , به راحتی در اینباره با هم حرف میزنند . مثلا در رختخواب .

مرد میتواند در حضور همسرش خود ارضائی کند. چون زن این را میداند که مرد نیاز جنسی دارد و دلیل نمی شود حالا که او آمادگی عمل جنسی را ندارد… طرف هم تحت فشار باشد… چنین زوجی راحت هستند.. حتی زن میتواند هنگام خود ارضائی همسرش…در کنار همسرش..به او دست بزند… یا نوازش کند.. البته این مسئه در مورد زوجی صادق است که با هم راحت باشند… و هستند زوجینی که چنین مراوده بازی با هم ندارند. ولی باز بهتر است برای اینکه مرد به همسرش فشار کمتری بیاورد.. اقدام به خود ارضائی کند… و از فشار خود بکاهد.

مهم این است که مرد به این مسئه توجه داشته باشد که همسرش در این دوره مسائل ذهنی دیگری دارد… از جمله نگهداری و مراقبت از نوزاد.اما عدم توان او در پاسخگوئی به نیاز جنسی مرد در این مرحله نباید مانع از این شود که مرد بجای بد خلقی و یا احیانا خشونت با همسر… همچنان مهربان, خوش خلق و خوش برخورد باشد.

اغلب متخصصان پیشنهاد میکنند که بعد ار زایمان ( چه عادی و چه به طور سزارین) حد اقل بایستی 6 هفته صبر کرد و بعد اعمال سکسی را شروع کرد . امکان آمدن خون یا خونریزی پس از گذشت 6 هفته از زایمان تقریباغیر عادی هست و باید با پزشک و یا ماما صحبت کرد.حتی زنانی که سزارین کرده اند پس از گذشت 6 هفته جای عمل التیام می یابد.
هر چند که محل عمل همچنان نسبت به فشار حساس است و خود ارگانهای داخل واژن هنوز حالت عادی خود را باز نیافته اند. اما بعد از 6 هفته باید قادر به انجام عمل جنسی باشد. هر چند که به هیچ وجه نباید این 6 هفته را به عنوان مدرک قرار دارد. بلکه آمادگی خود زن در انجام عمل مهمتر از هر چیز است… چون حتی ممکن است بعضی از زنان پس از 6 هفته نیز احساس عدم راحتی کنند.

 .

در مقابل بعضی از زوجها خیلی زودتر از 6 هفته میخواهند که اشتهای جنسی خود را برآورده کنند… و هر دو اعلام آمادگی میکنند.این مسئله هیچ اشکالی ندارد اما بهتر است که بجای انجام عمل دخول از جلو .. سکس دهانی یا با هم خود ارضائی یا … خود را راضی کرده و برای سکس کامل از جلو همان 6 هفته را تحمل کنند… چون امکان ابتلا به عفونتهای مجرای رحم در همان 6 هفته اول زیاد است.


ارسال نظرات