مارا در گوگل محبوب کنید ...

face.png face.png
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز : 38
  • بازدید دیروز : 202
  • بازدید این هفته : 1845
  • بازدید این ماه : 61030
  • بازدید کل : 1565703


telegram
اين مسئله بستگی به اين دارد كه از چه تستی استفاده می كنيد.تمامی تست ها مقدار hCG (گنادوتروپين جفتی انسان)، كه به آن هورمون حاملگی هم گفته می شود را در بدن اندازه می گيرند.

تست های خانگی مقدار اين هورمون در ادرار را اندازه گيری می كنند. ميزان حساسيت يك تست حاملگی بر اساس ميلی واحد در هر ميلی ليتر (mIU/ml) نوشته می شود و معمولا بين mIU/ml 10 تا mIU/ml 40 است. هر چه اين عدد كمتر باشد آن تست حساس تر است و زودتر می تواند بارداری را تشخيص دهد.

چنانچه خيلی زود اقدام به اندازه گيری كنيد حتی يك تست دقيق و حساس هم ممكن است نتواند باردار بودن يا نبودن را مشخص كند زيرا ممكن است در آن زمان مقدار هورمون در ادرار شما هنوز بسيار كم باشد و بنابراين نتيجه تست منفی گزارش می شود در حالی كه بعدها متوجه می شويد حامله بوده ايد.

بهترين زمان سنجش با تست های خانگی، هنگامی است كه تاريخ پريودتان بوده اما پريود نشده ايد كه معمولا حدود دو هفته بعد از تخمك گذاری است.

چه دلايل ديگری برای منفی شدن تست های خانگی وجود دارد؟

1- ممكن است اصلا باردار نباشيد.

2- ممكن است تخمك گذاری تان ديرتر از موعدی كه محاسبه كرديد اتفاق افتاده باشد و هنوز در اوايل بارداری به سر می بريد.

3- در 10% موارد حتی در زمانی كه در بالا گفته شده است نتيجه تست منفی می شود كه به دليل كم بودن هورمون حتی در آن زمان است. چنانچه تستتان منفی بود اما همچنان پريود نشديد، سه روز بعد آن را تكرار كنيد. شايد در آن زمان مقدار هورمون به حد قابل شناسایی برسد.

توجه داشته باشيد كه تست های خونی هميشه دقيق تر هستند و می توانند بارداری را از حدود شش تا هشت روز پس از تخمك گذاری تشخيص دهند.


ارسال نظرات